Thursday, January 19, 2012

"jamuan kelas AT220/1A1 2011/2012"

Tajuk agak skema hari ni. Jangan kutuk.


Hari ni aku malas speaking eh.. adop ayat nop ngeke..

Hari ni kelas aku ada jamuan. Santai dan makan katanya. Aku memang pantang dengar perkataan makan so, aku ngan eagerly nye kompem la pergi. Sampai sana area 4petang kot. Diorang pilih tempat kat tasik depan PKNS Shah Alam tuh. Sory la yek, aku x amek gambar utk letak dalam entry nih. Tau-tau je la, aku bukan ada kamera nak amek gambar kan.

Cantik woo tempat tuh. Bikin hati aku terbang kut. Haha, hiperbola la tu kan. Aku ni memang pun suka tempat berair ni. Masuk dalam air tuh je yang ngeri sket. Hoho, mungkin kalau laki tader langsung kat Shah Alam tuh, aku bantai je terjun tasik tuh. Lemas tak lemas citer nombor 3.

Mood aku kurang cantik kot arini. Tak tau la kenapa. Tak cukup rehat kot. Aku rasa tangan aku menggeletar. Tapi aku wat bodo je. Spoil ar kalau mende tuh datang tetibe. Orang tengah sikit punye hepy ni kot.

Majlis yang tak formal dah start. Main kotak beracun! Haha, feveret aku la ni. Tapi kotak beracun ni lain sket. Instead of using the kotak itself utk pass dari satu tangan ke satu tangan, dorang ganti ngan secawan air yang agak full. So, ada dua condition, sama ada kena bila lagu stop, atau bila air tumpah. Thrill lagi la dpd yang biasa aku main. Aku sebenarnya dah terfikir malam tadi, biasanya jamuan mesti ada kotak beracun. Dan dalam kotak beracun tu, bagaikan wajib utk ada soalan “bagitau sape kawan sekelas berlaianan jantina yg awak suka & sebabnya” haha,, aku pun dah fikir malam tu gak apa jawapannya kalau aku kena bende tuh.

Unfortunately, apa yang aku fikir tuh, betul. And surprisingly, memang aku yang dapat kertas tu dowh.

“5. PILIH SEORANG RAKAN YANG BERLAINAN JANTINA YANG PALING ANDA MINAT @ SUKA DAN NYATAKAN SEBAB  ANDA MINAT BELIAU.”

Heh, masa genting macam ni la, tangan aku wat menggeletar dia. Jelas Nampak yang tangan aku shake masa pegang cawan utk ambil task tu.

Aku tengok muka sorang-sorang boys dalam kelas aku cam curious je sapa yang aku suka. Haha. Lawak kot. Tapi aku tak boleh gelak masa ni sebab aku masih shake.

Nik selalu wat aku rase segan. Ayat dia selalu nak kaitkan aku ngan Kamil. Dah lama jugak aku perhati, bukan la kayu sangat aku ni sampai tak perasan langsung. Ada gak suara duk seru “Pdot.. Pdot..” Pdot sengih je kat tempat dia.

Frankly, aku langsung tak tengok Kamil ngan ‘Azim. Bukan apa, aku takut ngan Kamil, & segan ngan ‘Azim. Aku takut Kamil sebab dia selalu tengok aku ngan riak serius. It’s kinda scary you. Hu, kadang-kadang Nampak dia smile J rasa heaven sket kot. Sebab orang yang jarang senyum ni, bila dia senyum, sangatla sweeeeet.. kan?

‘Azim lak. It’s awkward. Dia pernah orang gosipkan ngan aku, lepas tu dia break ngan gf dia, then sekarang ni baru ok balik. Aku tak nak ada hubung kait ngan bf orang, tunang orang, laki orang or whatsoever. Duda tak pe lagi dpd milikan orang ni. Kan? Ke korang tak rasa camtu?

Last-last, aku sebut Hasbul. Aku Nampak riak tersentak Hasbul. Sory la Hasbul. Aku terdesak tuh. Dan memang aku dah rancang dari malam tadi lagi. Kalu aku dapat this kind of task, aku akan sebut nama Hasbul. Orang ramai sangat curious. Mengapa Hasbul?

Jawapan aku pada umum kurang jelas. Aku pun agak blur ngan apa yang aku sebut. Dan aku tak mampu nak taip apa yang aku jawab tadi sebab aku memang dah tak ingat. Tapi jawapan aku yang sebenar ikhlas dari hati is, “Sebab aku boleh jadi diri sendiri bila aku ngan dia. Sebab dia layan aku sama macam aku layan dia. Sebab aku x rasa awkward bila bersama dia. Sebab dia punya nasihat boleh buat aku dengar kata dia. Dan sebab walau apa pun yang aku buat kat dia, orang tak amek port yang menyebabkan aku xder gossip ngan dia.”

That’s the real answer.

Next, komen-komen.

Aku dapat sepuluh komen kot. 6 orang la tak komen aku nyer peribadi, personality bagai nih kan.

-          Talkative
-          Tepuk Dada Tanya Selera
-          Boleh Bah
-          Talkative. But don’t worry. Slagi saya mampu mendengar, saya akan menjadi seorang  pendengar yang baik. Baik ke? Haha J
-          Perangai macam budak-budak
-          Mr. K, kirim salam
-          Perlu pandai bersosial, anda sebenarnya kawan yang baik
-          Makan banyak sikit. Haha.....
-          Ayat jiwang!!
-          Peramah!

Huhu. Ni la pandangan dorang pasal aku rupanya. Tapi aku sedikit sentap di situ.

“Mr. K, kirim salam.”

Mood aku dah jadi lain. Aku tak tau  sapa tulis ni. Sian budak Kamil tuh. Ada je la orang nak kenakan dia. Tapi x lama pun aku bad mood. Aku call Yo. Lepas cakap ngan dia, Alhamdulillah aku ok.

Dah tatau nak citer apa. Speechless dah.

Cerita ni tak ader konklusi, takder in the nut shell, takder intiha. Sebab aku dah hilang ayat. 

1 comment: