Saturday, December 08, 2012

pengalaman pertama,,huhu

Heh, seriously. Yesterday was the first time I've ever had travel alone in order to get to my sis's home in Banting. That was the very first time I travel alone. Don't believe it? Up to you. Feel like I'm qualified to be in Ripley's Believe It or Not show. Haha.

Dah. Malas nak merapu dalam bahasa yang aku sendiri pun kadang-kadang faham, kadang-kadang tak. First of all, Rabu baru ni cuti kan? Which aku tak pernah rajin nak ambil tahu as for apa aku cuti as long aku dapat cuti. Bagus punya pelajar IPTA kan? kata aku dengan muka yang langsung tak terasa nak berasa bersalah.

Then, khamis tu, lab entomology aku pun batal. So sad kan? Sad la sangat.. Petang tuh, ada satu class je. Akaun. Tapi well, cam biasa, kelas akaun aku selalu habis awal. Haha, then dapat tahu yang koko aku, lawn bowl malam tu, batal. Lagi? Dah. Roommate aku yang tiga orang tuh, kompem makan hati tengok aku yang asyik landing atas katil ni. Huhu,,

Then, dapat tahu lagi yang kelas hari Jumaat & presentation Industry Training aku batal. Postpone lagi.

Apa patut aku buat eyh? Assignment macam banyak. Tapi encik M tengah merantai hati aku sekarang ni. Tu yang muka tak bersalah je melepak uh. Tak sedar diri lab report tak siap lagi. Grrrr, geram ngan kemalasan diri sendiri.

Malam tu, tengok Sassy Girl Choon-Hyang. Tah betul ke salah aku eja ni. Bukan aku take care sangat bahagian ejaan ni. Tu yang asyik salah eja je. Huu, bila la nak berubah.

Tengah syok-syok tengok, aku rasa perut agak menggatal nak mengurat encik tandas. Dush, kenapa sekarang? Kenapa? hati aku dah mula merengek uh. Hu, kata aku sambil menggeleng-gelengkan kepalanya lagi. Aku tengok jam. Dah pukul 1 pagi. Balik dari toilet uh, aku tergerak hati nak tegur seorang makhluk yang cam sibuk je depan pintu bilik dia.

Dari pagi tadi dah aku tengok beliau duk buat aktiviti tu, where's the fish ha? So, aku tegur la.. Oo,, akak ni nickname dia Kak Wan, sem akhir. Tengah wat FYP dia la.. Dah ami, jangan kacau beliau. Dah.

Ye la sangat. Aku duk lepak ngan beliau sampai pukul 3 pagi. Huhu, mengarut je aku kacau orang pagi-pagi buta. Tapi Kak Wan kata xpe. At last, borak ngan aku xde la buat dia ngantuk sangat. Ok. Keterlampauramahan aku rupanya merupakan satu kelebihan bila keadaan macam ni occur eyh.. Oo,, baru ku tauuu..

Dah. Jumaat. Aku ingat nak pergi rumah akak aku kat Banting. Nak ambil certain barang yang aku tinggalakn kat rumah dia. Nak pergi, nak pergi. Sampai sudah tak mandi mandi. Dah. Kerana kemengoman aku yang malas mandi, x jadi lak gi umah akak aku.

Tu semua jadi sebab aku gi tengok Fugititive Plan B. Rain kot yang berlakon uh. Aku bukan kenal orang sangat. Nasib la.

Lepas solat Isyak baru la aku turun DC cari soru. Hu, dah la pemalas. Aku cari kedai yang xyah tunggu. Aku tengok dah siap bungkus, aku beli. Padahal nasi goreng apa pun yang aku beli tu, aku x tahu. Aku peduli apa. Asal aku makan. Hohoho, mangkuk punya malas.

Sampai epi 17 je aku tengok malam tu, sebab dah pukul 2.30 pagi. Bangun, aku sambung lagi sampai epi 20. Dah , 12.30 baru aku mandi pagi. Mengom punya malas. Dah tu, baru la aku call 'Azim, tanya nak gi umah akak aku kat Banting tu, kena naik bas mana.

Tunggu bas Seranas sangat mencabar kementalan aku.

Seranas seberang jalan dah sampai 3,4 bas lalu. Sebelah sini x de pun?

Bengang.

Pas sabar, datang la bas. Kena berdiri ok.

Ok. Cantik gak view eyh? Walaweyh, 1st time explore Selangor. Tu pun sebab nak gi umah akak aku sebab nak amek barang. Nak suruh dia rombak barang-barang yang banyak tu, tak sampai hati lak. Better la aku pilih sendiri.

Sampai Klang. Nak naik bas mana lak eyh? Nampak pakcik jual air.

"Pakcik, bas nak gi Banting katne eyh?"

"Depan sana dik."

Pakcik-Adik? Kena ke? Lantak la.

"TQ pakcik." Masih aku sengih waktu tu.

Walaweyh, manekediebas eyh?

Nampak makcik jual nasi. Tegur.

"Akak, bas nak gi Banting katne?"

"Gi depan sana."

Yang ni x de kata ganti nama diri terus. OK. Aku sengih.

Tapi mana?

Bengang lagi.

"Abang, bas nak gi Banting katne ye?"

"Ha, sana je kak."

A sudah.. Nasib badan. Tua sangat rupanya aku sampai diorang tak rela aku panggil abang. Nak suruh aku panggil adik ke anak? Huu,,

Akhirnya jumpa bas Banting. Naik. Gi Banting. Tido.

End.

Cam bengong cite aku kan? Heh, :p

2 comments: