Saturday, April 21, 2012

my life?


Ohayo gozaimas!

Hehe, today I would like to talk about my favourite, my desire, and my life. ;) I’m pretty sure that nobody’s give a damn ‘bout that huh? So what. This is my entry apa. Suka hati la nak post apa pun. Kalau ada yang x puas hati, sila complaint kat aduan rakyat eyh?

Dah la mengarut ami oit! Ok2, hari ni nak ceritakan aktiviti apa yang aku buat pada 3 hari pertama cuti mid sem. Sepatutnya aku dah boleh balik masa hari jumaat, sebab kelas aku sampai hari khamis je minggu lepas. Tapi aku dah terbeli tiket hari ahad awal-awal. Malas la nak gi seksyen 17, tukar balik tiket tu.

Kenapa aku beli tiket hari ahad? Sebab sepatutnya aku ada program jumaat & sabtu. Aku takut yang kalau kami balik shah alam ni dah sampai malam, x sempat la aku kejar bas sabtu malam ahad. Jadi aku pun beli la tiket ahad malam isnin. Kenapa tak beli yang siang? Ntah la. Sebab aku x suka duk dalam bas siang-siang kot.

Start pagi jumaat, aku mulakan marathon aku untuk KAMEN RIDER OOO. Sincerely, pukul 8.11 pagi hari ahad 22 april 2012 baru la abes episode 48. Aku x tahu la pace aku laju ke lambat, yang aku tahu malam tadi aku tido 6jam setengah. Bangun pukul 3 pagi, baru sembahyang isyak, then sambung marathon lagi. Ces, kalu bangun qiyam x pe la jugak kan? Ini, tengok kamen rider.. apa la nak jadi..kata aku sambil menggeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali.


Aku malas nak cerita panjang-panjang. Kalau nak tengok, beli cd. Tak pun, download. Kalau aku, aku copy org punya je. Malas bazir duit beli cd, malas bazir masa tunggu download. Dah la downloader tengah rosak. Nama je IDM. Huh.

Storyline dia best. Pasal seorang pemuda, Hino Eiji yang hilang desire, opps bukan hilang, tapi dia lupa apa desire dia. Dan suatu hari, dia jumpa dengan Greeed named Ankh. Greeed lain revive walaupun x sempurna 9 core medals, tapi badan mereka sempurna. Tapi Ankh Cuma revive as a right hand je.


Dalam niat nak selamatkan diri, dia tawarkan Eiji kuasa. Start hari tu, Eiji jadi kamen rider. Unexpectedly, Ankh possessed seorang polis yg nyawa-nyawa ikan untuk jadi badan dia. Secara tak langsung, dia selamatkan diri sendiri dan polis tu sekali. Kira macam give and take la kot. Bukan parasite ey?


Nak jadikan cerita, Izumi Hina, adik pada Izumi Shingo, polis yang Ankh rasuk badan dia tu, dapat tau tentang ni. And somehow, they manage to get along well. Sampai la satu masa, 5 core medals yang x pernah dibangunkan selama ini, masuk dalam badan Eiji.


Kalau dalam keadaan terdesak, medal tu akan keluar dari badan dia, dan switch medal yang ada dalam belt Eiji. Tapi Eiji akan hilang kewarasan. Dan memang agak jadi masalah untuk sedarkan dia balik.

I enjoy this fiction very much. Very very much. Just that, the ending is happy, yet sad. And truly, I’ve cried a few of times while watching it. Daisuki Eiji, Ankh mo.

Nak sambung KAMEN RIDER KABUTO lak.

Kenapa la aku ni mudah sangat tertarik kat makhluk kat jepun eyh? Lelaki, perempuan, anime, and the craziness! Mungkin lebih pada lelaki kot. (Makes me wonder camane aku boleh berkenan kat lelaki sekeliling aku kalau aku suka Japanese. Ngeh3. Sebab yang aku tertarik semua xde muka jepun. Huk3)

Haha, another. Greed yang jahat yang aku suka tengok, Kazari. Huhu.


Tata!

4 comments:

  1. Replies
    1. memang pun x abes lagi.. kiva x abes lagi..agito blade x start lagi,,huhu

      Delete
  2. hahaha..ape ntah yang best sngt sal kamen rider ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain org lain choice.. ape nak dikata.. 7 beradik kat umoh semua duk tengok kamen rider.. atas masing2 la kan,, semua org ade minat sendiri.. kes malas nk citer sal wwe la taip sal kamen rider eyh

      Delete